Skaičiavimo metodika ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams

NUMICON – tai matematinio skaičiavimo metodika, skirta ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams, kuri padeda suprasti skaičius bei aritmetinius veiksmus per multisensorinius pojūčius.

Ar matėte kaip susikaupęs mažylis lenkia pirštukus skaičiuodamas? Dažnai ir mes, suaugę, perskaičiuojame vaikystėje išmoktus veiksmus lenkdami pirštus. Priemonės, kurias naudojame lytėdami, stebėdami, klausydami įsimena labai ilgam.

NUMICON – tai metodas bei priemonių rinkinys, kur kiekviena priemonė atitinka konkretų skaičių. Smagių žaidimų metu vaikai lygindami priemones bei skaičius, greitai ir lengvai juos įsimena.

Priemonės – tai plastmasinės spalvotos plokštelės, kurios kiekvienam skaičiui nuo 1 iki 10 turi atitikmenį. Pirmiausia vaikai mokosi atpažinti, kokį skaičių reiškia konkreti priemonė. Vėliau, žingsnis po žingsnio, vaikai mokosi palyginti, koks skaičius yra didesnis ar mažesnis, sudėti bei atimti, dauginti ir dalinti.

Lygiagrečiai smagių žaidimų metu vaikai mokosi ir geometrijos, matavimų bei statistikos pagrindų.

NAUJOVĖ – Numicon užsiėmimuose, vykstančiuose EIQ akademijos patalpose, programa papildyta įtraukiant SMART PANDA programavimo pradmenų užsiėmimus su smagiuoju robotuku mTiny. SMART PANDA be  Numicon lavinamų gebėjimų, dar padės įvaldyti pagrindines programavimo žinias, skatinti strateginį mąstymą, logiką, kūrybingumą, technologinį raštingumą, kritinį mąstymą, erdvinį suvokimą, kognityvinius gebėjimus. mTiny robotuko su universaliu „Tap Pen“ valdikliu dėka programuojama be jokių papildomų įrenginių ar ekranų, todėl skatina vaikus sutelkti dėmesį, naudotis savo pojūčiais ir tyrinėti juos supantį pasaulį.

NUMICON metodas ypatingai patrauklus visame pasaulyje tuo, jog vaikai mokosi suvokti skaičius per praktiką, lytėjimą, vaizdus bei žaidimą. NUMICON priemonės padeda matyti bei paliesti aritmetinio veiksmo rezultatą, todėl įsiminti ir atlikti aritmetinius veiksmus yra daug lengviau.

Visas mokymosi procesas vyksta žaidimo metu. Užsiėmimų metu vaikai stato įvairias konstrukcijas iš priemonių, dėlioja mozaikas, lipdo iš plastilino bei naudoja įvairias kitas papildomas kūrybines medžiagas.

NUMICON metodika tapo nugalėtoja 2015 Švietimo sistemos išteklių apdovanojimuose (2015 Education Resources Awards (ERA)) – Whole-Curriculum Subject Resource (non-ICT).

NUMICON metodika, bei tvirta ir patikima vertinimo sistema užtikrina, kad kiekvieno vaiko lūkesčiai, mokslo metų pabaigoje būtų pasiekti. Vystomi socialiniai gebėjimai, lavinami matematinio mąstymo bei problemų sprendimų įgūdžiai. Visame pasaulyje NUMICON metodika taip pat puikiai pasiteisino lavinant įvairius raidos bei mokymosi sutrikimus turinčių vaikų matematinius gebėjimus.

NUMICON metodika 1996 m. pradėta naudoti Didžiojoje Britanijoje, o šiuo metu naudojama visame pasaulyje. Ją sukūrė ir nuolat tobulina Oxford University Press.

Renkamos 4-10 vaikų grupės Vilniaus, Kauno ir Šiaulių vaikų darželiuose ir mokykloose. EIQ AKADEMIJOS pedagogai atvyks į darželius ir mokyklas kartu su visomis užsiėmimams reikalingomis priemonėmis. Užsiėmimai vyksta 2 kartus per savaitę po 45 min.

Žaisdami vaikai mokysis:

N0 lygis (4-5 m.)

  • Palaipsniui pažinti skaičius nuo 0 iki 20 ir suvokti skaičiaus kiekį;
  • Lyginti objektus, jų dydį, ilgį, skirtumus ir panašumus;
  • Grupuoti objektus kiekiui nusakyti;
  • Atpažinti trikampį, kvadratą ir apskritimą savo aplinkoje;
  • Atpažinti ir pratęsti sekas;
  • Lyginant objektų grupes nusakyti daugiau/mažiau;
  • Motorikos judesių panaudojant Numicon priemones (pasukti, apversti, apsukti, pritaikyti);
  • Sudėties ir atimties pagrindų 10-ies ribose;
  • Išrūšiuoti daiktus pagal bendrus požymius;
  • Panaudoti priemones savo idėjų pavaizdavimui ir iliustravimui.

N1 lygis (5-6 m.)

  • Palaipsniui pažinti skaičius nuo 0 iki 100 (vienetus, dešimtis, dviženklius, lyginius ir nelyginius skaičius);
  • Sudėti ir atimti du, tris skaičius iki 30;
  • Sudėti ir atimti dvejetais, penketais, dešimtimis;
  • Lyginti objektus bei skaičius (daugiau, mažiau, lygu);
  • Atpažinti sekas, atpažinti 2D ir 3D formas (supančioje aplinkoje), ilgį, plotį, talpą, svorį, kryptis;
  • Laiko vienetus, savaitės dienas, mėnesius, (pasakyti laiką/valandas);
  • Pažinti smulkiuosius pinigus (monetas), suskaičiuoti grąžą, vertę.

N2 lygis (6-7 m.)

  • Pažinti dviženklius, skaidyti į dešimtis ir vienetus;
  • Sudaryti aritmetinius veiksmus;
  • Apvalinti;
  • Daugybos ir dalybos principų;
  • Sudėti ir atimti dviženklius skaičius;
  • Matuoti centimetrais ir metrais;
  • Susumuoti laiką;
  • Simetrijos;
  • Puses, ketvirčius, trečdalius bei pažinti trupmenas kaip skaičius;

N3 lygis (7-8 m.)

  • Pažinti triženklius skaičius, skaičiuoti grupuojant;
  • Atvirkštinį sudėties ir atimties ryšį;
  • Sudėties ir atimties strategijų;
  • Skaičiuoti stulpeliu;
  • Daugybos, dalybos struktūros;
  • Skaičius iki 1000;
  • Trupmenas bei tikimybes;
  • Kampus, daugiakampius, daugiasienius;
  • Matuoti metrais centimetrais, milimetrais, litrais, mililitrais, sverti gramais ir kilogramais.

N4 lygis (8-9 m.)

  • Dauginti/dalinti su/iš skaičiais virš 10;
  • Apvalinti;
  • Susipažins su neigiamais skaičiais;
  • Sudėtį ir atimtį stulpeliu;
  • Trupmenų paprastinimą, dešimtaines trupmenas;
  • Santykius ir proporcijas;
  • Simetriją, koordinates, plotą ir perimetrą, ilgį ir atstumus, svorį, talpą/tūrį.

Įdomu kad:

» NUMICON metodika tapo nugalėtoja 2015 Švietimo sistemos išteklių apdovanojimuose (2015 Education Resources Awards (ERA)) – Whole-Curriculum Subject Resource (non-ICT).

» NUMICON metodika 1996 m. pradėta naudoti Didžiojoje Britanijoje, o šiuo metu naudojama visame pasaulyje. Ją sukūrė ir nuolat tobulina Oxford University Press.